top of page

הכירו את קולקציית הפעוטות החדשה מבית מותג האיכות הישראלי ״קיפוד״

אחד המותגים האהובים עלינו ועל קהל הלקוחות של טומי ואניקה, הוא מותג הצעצועים הישראלי ״קיפוד״. את המותג הקימו בני הזוג מתי ואלכס לפני שש שנים – הוא איש שיווק, היא מעצבת תעשייתית – כשעוד היו זוג צעיר תל אביבי. מאז נולדו להם שני ילדים והם עברו לבית צבעוני במושב בו שוכן היום גם הסטודיו שבו הם מפתחים את הצעצועים. ״הילדים שלנו הם חלק מהפיתוח", מספרת אלכס, ״כל יום אחרי הגן הם באים לעבודה של אמא ואבא ומשחקים, בודקים מה התקדם. לא נראה לי שהם מבינים שלא לכל אחד יש בבית חברת צעצועים״.


מאז שהקימו את ״קיפוד״ ועד היום, פיתחו הקיפודים שלל משחקי קופסה איכותיים לילדים בגילאי 4 ומעלה, בדגש על משחקי הרכבה ויצירה מעץ שמאפשרים משחק חופשי ופתוח, על עיצוב נטול מגדר, ועל שימוש לאורך זמן.

בינתיים המותג גדל והמשפחה התרחבה, ועכשיו כשהם מבינים ומחוברים גם לגילאים הקטנטנים, הם החליטו להיענות לבקשת הלקוחות וסוף סוף הם משיקים קולקציה מיוחדת המיועדת לפעוטות בגיל 0-3.


מה מיוחד בקולקציה לפעוטות?


הסדרה לפעוטות לא כוללת משחקי הרכבה ויצירה, אלא שלושה סוגים של צעצועים: רעשנים, ספר פעילות מונטסורי, וקוביות מצב־רוח. אבל בצעצועים יש גם קצת יותר מכפי שנדמה לנו – הרעשנים יכולים להיות גם דמויות שמציצות מתוך כובע, או בובות אצבע, קוביות העץ מעוטרות בחלקי פרצופים והופכות את משחק הקוביות הקלאסי למשחק של בניית רגשות. כך הצעצועים משמשים טווח גילאים רחב, וניתן לחזור ולשחק בהם באופן קצת שונה ככל שמתבגרים. וכמו תמיד בעיצובים של אלכס, הצעצועים הם נטולי מגדר כך שכל ילד וילדה מוזמנים להשתתף.


אז מה בקולקציה?


כמו שהזכרנו, הרעשנים של הקיפודים יודעים לעשות יותר מלגרות את חוש השמיעה של הפעוטות. יש שני עיצובים שונים של רעשנים: אחד הרעשנים הוא גם בובת אצבע, ואחר מעוצב כך שהוא יכול להפוך למשחק של ארנב שיוצא מתוך כובע – והכול עשוי בעזרת מנגנונים פשוטים ובטוב טעם.

הרעשנים הופכים לרלוונטיים לא רק לחודשים הראשונים אלא גם לתקופות שבהן מתחילה להיווצר תקשורת מפותחת יותר בין התינוקות להורים.


ספר רך שמאפשר לילדים למידה של פעולות היום־יום. בכל דף מופיעה חיה מתוקה אחרת שזקוקה לעזרה: הן צריכות להתלבש, לצחצח שיניים, לשרוך את השרוכים, לסגור את הריצ׳רץ׳. פעולות פשוטות שעלולות להיות לפעמים מתסכלות במציאות, מקבלות גוון של הנאה דרך משחק, כי מי לא רוצה לצחצח שיניים להיפופוטם? לרכישת הספר


סט קוביות מעץ לטווח גילאים רחב במיוחד: 1-6. על גבי הקוביות מודפסים חלקי פרצופים והבעות שהופכים את המשחק לרב שימושי. בשלב ראשון הן מעודדות פיתוח של מוטוריקה עדינה על ידי בנייה של מבנים שונים מקוביות, ובשלבים מאוחרים יותר הן מאפשרות לבסס את התקשורת והשפה, וגם את עולם הרגש ההולך ומתפתח. כך אם אחרי שנה או שנתיים משחק הבנייה של מגדל מקוביות מיצה את עצמו, עם השנים מתגלה לילדים משחק חדש – משחק של בניית רגשות, פרצופים והבעות.


״כשהקמנו את ׳קיפוד׳ עדיין לא היו לנו ילדים,״ מספרת אלכס, ״אבל אני ילדה בעצמי – לא התבגרתי אף פעם, אז זה עבד. הילדים שהייתי איתם באינטראקציה היו בעיקר בני ובנות 4+. אלה גילאים שמרתקים אותי, ילדים מאוד יצירתיים שמדברים מאוד מעניין ולמדתי מהם מלא. אבל כל הזמן שאלו אותנו: ׳מה קורה, מתי תעשו גם צעצועים לקטנים? מפה לשם, כמה קלאסי, נכנסתי להריון עם ילד שני. הגיעה הקורונה, לא יכולתי לצאת מהבית ולא באמת הצלחתי לעבוד אז אמרתי נו, אולי הגיע הזמן. לא האמנתי שאני אגיע לזה, אבל מתוך המצב נולדה לה הקולקציה, וזה כמו מן חלום מרוחק שפתאום התגשם



אז המון תודה לקיפודים שהגשימו לעצמם ולנו חלום!

מומלץ להגיע לחנות בדוד המלך 1 בתל אביב, לראות את הצעצועים ולהתנסות בהם עם הקטנטנים.

בנוסף, לכבוד השקת הקולקציה החדשה אלכס עיצבה את חלון הראווה של טומי ואניקה, עיצוב שכולו השראת חלומות, דמיון ותמימות. בואו לראות. כמו תמיד, נשמח מאוד להיפגש.


ואם אהבתן את הכתבה הזאת, אנחנו די בטוחות שתאהבו גם את הכתבה בנושא מתנות מומלצות לתינוקות עד גיל שנה וצעצועים מעודדי זחילה.

הירשמו לניוזלטר שלנו שמלא במבצעים שווים, הנחות ומאמרים מעולם הצעצועים וקבלו 10% הנחה לרכישה הבאה באתר

בואו לשחק איתנו

איזה כיף לנו. ניפגש בהמשך

bottom of page