top of page

בילבי- הרבה יותר מדמות מצחיקה עם קוקיות




חודש יוני, מציינים את שבוע הספר וזה בדיוק הזמן להכיר ולהיזכר (והאמת שכיף לעשות זאת לא רק ביוני) באחת הגיבורות, הכי מיוחדות, אמיצות ויצירתיות- בילבי.

ולמה דווקא בבילבי?

כי היא כזו מגניבה, ערכית ומקורית ותמיד יש תחושה ששווה להכיר אותה קצת יותר טוב. כי בילבי היא מודל פמיניסטי עוד לפני שבכלל היה טייטל כזה וכי בילבי היא גיבורת הילדות שלנו והלב של טומי ואניקה ומייצגת הרבה מערכי החנות.

"האני מאמין" שלנו מבוסס על החיבור המופלא לבילבי ולחבריה הטובים טומי ואניקה.


אם נולדתם בשנות ה 70-80 וגדלתם עליה, אולי גם אתם, כמונו, חשבתם שתרצו לפתח אצל הילדים והילדות שלכם חלק מהתכונות שמאפיינות אותה. האומץ שלה, היצירתיות, העצמאות, שמחת החיים. כל התכונות הללו מאפיינות אותה וראויות בעינינו להערכה. התכונות הללו מהוות גם יסוד לתפיסת עולם פמיניסטית, שיוויונית ומשובחת.


עיריית ת"א, הדפיסה על המדרכות בכניסה לבתי הספר, את אחד המשפטים האהובים מתוך הספר:

"מעולם לא ניסיתי לעשות זאת בעבר אז אני חושבת שללא ספק אצליח".

רגע של נוסטלגיה

בבילבי יש משהו נוסטלגי וטוב, אבל לא כולם זוכרים או מכירים את הסיפור מאחורי הילדה עם הקוקיות והנמשים (כן, גם לא בני ה -50 ).


את הספר בילבי, כתבה הסופרת השבדית אסטריד לינדגרן בשנת 1945 . סיפור המסגרת הוא על ילדה שחיה לבדה בבית גדול. אביה היה רב חובל, אך היא סירבה להצטרף אליו להפלגות והעדיפה לגור לבד בבית המכונה "וילה מצחיקולה" כשלצידה גרים סוס וקוף.

בילבי היא ילדה עצמאית, שמחה, הרפתקנית, אמיצה וחזקה. חזקה כל כך עד שהיא יכולה להרים את הסוס שלה באוויר!

היא מכינה אוכל לבד, מנקה לבד ומטפלת בבעלי החיים שלה לבד. יש לה כאמור שני חברים טובים: טומי ואניקה. הם שונים ממנה מאוד וזהו סוד הקסם של החיבור ביניהם. שלושתם עוברים יחד הרפתקאות מצחיקות ומשונות, נהנים להתנסות ולחוות ולגלות דברים חדשים. היא הרבה יותר מדמות מתוקה, עם קוקיות, גרביים בצבע שונה והמון נמשים על הפנים ויש לה המון תובנות נהדרות על החיים. בילבי אוהבת להתרגש ולצחוק, להתנסות ולהעז ללא פחד.

הספרים על בילבי הצליחו מאוד ואף עובדו לסרטים, מחזות וסדרות טלוויזיה וגם תורגמו לשפות רבות.

הידעת?

טומי ואניקה, הם חבריה הטובים של בילבי, ומהווים עבורנו יחד איתה, השראה לעשיית טוב. ביום האישה 2020 עיצבנו את חלון הראווה שלנו בהשראת בילבי עם בובות בגודל 70 ס"מ של בילבי והסוס. הבובות הוצעו למכירה פומבית והכסף שנתרם הועבר לרכישת מתנות פסח, עבור נערים ונערות החיים בפנימייה בניתוק ממשפחתם.


"עכשיו נוכל לשחק ולשחק ולשחק, כל הימים כל עוד אנחנו חיים"

כאן, בחנויות שלנו, לילדות ולילדים מותר (ואף רצוי) לגעת, להתנסות, לשחק, ליהנות. גם אנחנו, כמו בילבי, רוצות להיות עבורם מקום שמח שמעורר סקרנות ויצירתיות.


טומי ואניקה, מייבאת בבלעדיות את ליין מוצרי בילבי המקורי.

תוכלו למצוא אצלנו: גלויות, תיבות נגינה, באולינג, מדבקות, מגדלי קוביות, בובות, סט מסיבת התה של בילבי, משחקי מגנטים, יצירה בחרוזים, אוהל של וילה מצחיקולה ועוד המון מוצרי בילבי מקסימים ממש!

בהשראת התעוזה של בילבי תוכלו למצוא אצלנו גם המון מוצרים בהשראה פמיניסטית וחרטנו על דגלנו לקדם שוויון מגדרי בעולם הצעצועים.


בילבי עבורנו היא גיבורה ספרותית המעוררת השראה ויצירתיות גם בחיים עצמם.

זה גם התפקיד שלנו, בחנות וכהורים, לעודד את הילדים שלנו להתנסות, לחוות, להתרגש ולהעז.

ובדיוק כמו שבילבי אומרת "לפעמים מסופה קטנה, יוצא דבר גדול".

הירשמו לניוזלטר שלנו שמלא במבצעים שווים, הנחות ומאמרים מעולם הצעצועים וקבלו 10% הנחה לרכישה הבאה באתר

בואו לשחק איתנו

איזה כיף לנו. ניפגש בהמשך

bottom of page