top of page

מתנות מומלצות לתינוקות עד גיל שנה

הורים לילד/ה ראשונ/ה בוודאי זוכרים את הכמויות הרציניות של המתנות שקיבלו לאחר הלידה והגיעו למיצוי די מהר. שלבי ההתפתחות של תינוקות רכים הם מהירים למדי ותוך זמן קצר עלול להיערם בבית הר של צעצועים מיותרים ומיותמים, שנזנחים על ידי התינוקות הסקרנים שההתפתחות שלהם כבר שועטת קדימה. אלא שמהערימה הזו ניתן להימנע בקלות, על ידי התאמת הצעצועים לצרכים ההתפתחותיים, בשילוב חשיבה מתוכננת קדימה.


החל משלב הלידה ועד גיל שנה יש לגירוי החושי חשיבות גדולה להתפתחות התקינה, ולכן על הצעצועים הנבחרים להתאים לשלב זה, אך ״אין צורך להעמיס ולהציף בגירוי, בעיקר בחודשים הראשונים, אלא לחשוף את התינוקות במתינות ולהתאים את המשחק לשלב ההתפתחות האינדיבידואלי,״ מדגישה מיכל אלון, מומחית להתפתחות תינוקות ואם לשתיים.

מיכל מתמחה במענה הוליסטי ורחב לשנים הראשונות של התינוק/ת, היא מדריכה ומאבחנת לליווי התפתחותי בשיטת ה-Child'Space, מעבירה שיעורי יוגה ועיסוי תינוקות ויועצת 0.1, שיטה חדשה לכישורי שינה.


מיכל מדגישה מניסיונה המקצועי הרב במיוחד את חשיבות המשחק יחד עם הילד/ה, צבירת החוויות המשותפות, הלימוד והעידוד ההורי נוכח ההצלחות של הבייבי החדש. על מנת לסייע בבחירת הצעצוע המתאים לגילאי לידה עד שנה, ביקשנו ממיכל להמליץ על צעצועים שיתאימו לשלבי התפתחות ספציפיים ויהוו מתנה מועילה, מהנה ומלאת מחשבה.

צעצוע פעילות חתול סיאמי

לחצי השנה הראשונה:

״עד גיל 3 חודשים כדאי לסמן לתינוקות את קו האמצע של הגוף. אפשר, למשל, לקחת כדור או צעצוע אחר, ובאמצעותו לגרות את התינוק לשלוח ידיים לקו האמצע, כשהוא שוכב על גבו,״ מסבירה מיכל, וממשיכה ואומרת שהחל מגיל 3 חודשים כבר מומלץ להשכיב את התינוק על הבטן ולחקור יחד את הצעצועים. ״בגיל הזה התינוקות יתחילו לשלוח ידיים, לתפוס דברים ולהכניס אותם לפה ומתפתח תיאום עין-יד. מכיוון שהתינוק חוקר את העולם דרך הפה - חשוב מאוד שצעצועים שבהישג ידו יהיו בטיחותיים, בלי חלקים קטנים ובלי צבע מתקלף. חשוב גם שהצעצוע יהיה נוח לאחיזה.״


גם מרקמים שונים וסוגי מגע מגוונים חשובים מאוד ללמידה דרך החושים – טפיחות וליטופים לצד שלל סוגים של בדים ומשטחים יעודדו את הילד/ה לפתח קשר-עין-מוח, אומרת מיכל, ויש לכך חשיבות ותרומה להתפתחות קוגניטיבית תקינה.

בקיעת השיניים, שמתחילה סביב גיל 3 חודשים, מביאה אותנו אל עולם הנשכנים. ״הנשכן מסייע לרכך את החניכיים ומקל על בקיעת השיניים ועל הכאב הנלווה לכך,״ אומרת מיכל.


בחנות שלנו תוכלו למצוא מבחר גדול של נשכנים מקסימים בצורות ובצבעים שונים, כולם עומדים בתקני מכון התקנים ובתקני הבטיחות הנדרשים. אהוב במיוחד הוא ״נשכן החמסה״ המקסים שלנו, שמעבר להיותו משובב עין הוא עושה את עבודתו נאמנה ומקל על כאבי השיניים (ולמרות שאנחנו לא מאמינות גדולות באמונות טפלות, אף פעם לא יזיק מקדם הגנה מפני עין רעה של דודה חמוצה ומצקצקת...).

לחצי השנה השנייה:

בערך מגיל חצי שנה ועד 9 חודשים, התינוק מתחיל להתנסות בזחילה. ״בחודשים הללו נרצה לגרות את התינוק לזחול, ונסקרן אותו באמצעות צעצוע שנניח במרחק של סנטימטרים ספורים ממנו, בתור התחלה,״ מיכל מנחה.


בסביבות גיל חצי שנה ניתן גם לעודד את התינוק לשלוח יד קדימה באמצעות צעצועים עם תחתית קעורה בסגנון ״נחום תקום״ הקלאסי, שמתנודדים לפנים ולאחור באמצעות נגיעה אך תמיד נותרים יציבים מבלי ליפול. אלה צעצועים שמניעים לפעולה ותגובה, לזחילה, להתקדמות, לישיבה ואפילו לטרום הליכה והם מתאימים במיוחד לחצי השנה השנייה לחיי התינוקות.

צעצועי משיכה על גלגלים שניתן למשוך אותם באמצעות חוט הם מתנה קלאסית לגילים הללו. דוגמה לצעצוע כזה הוא ״קשת תנין גרירה״, תנין עץ מקסים העשוי חוליות-חוליות צבעוניות ומשמיע קולות נקישה עם התקדמותו. הצבעים, הצלילים ופעולת המשיכה לוכדים את תשומת הלב של התינוקות ומעודדים לזחול ולמשוך.

״צעצוע משיכה ימשיך לשרת את הילד גם כשכבר יעמוד וילך,״ מדגישה מיכל יתרון נוסף.


בגילאים האלה, לקראת גיל שנה, הילד כבר מזהה אובייקטים, יושב ומשחק במשחקים שיכולים לכלול מספר פונקציות. המותג הצרפתי-בלגי Dolce מייצר בובות שובות לב, באיכות ובתקנים הגבוהים ביותר, המותאמות במיוחד לתינוקות עד גיל שנה. הבובות כוללות אלמנטים רבים, בהם נשכן, רעשנים, טקסטורות מגוונות למראה ולמגע, בדים שונים לגירוי תחושתי ועוד, כאשר באמצעות בובה אחת ניתן למעשה, מענה רחב מבחינת גירויים. דוגמה לכך הם המוצרים ״צעצוע פעילות חתול סיאמי״, ״צעצוע פעילות כלב אפגני״ ו״צעצוע פעילות זברה״.

האם שמתן לב לכך שעיניי כל הבובות מתוצרת Dolce הן פוזלות למראה? למעשה, מדובר בעיצוב חכם ויצירתי במיוחד: עיניי הבובה מעוצבות כך שכאשר התינוק יחבק אותה – הן ייראו כאילו הן מסתכלות ישר אליו! רעיון חמוד מאין כמוהו.


לצערנו הבובות המבוקשות של DOLCE היו חסרות במלאי זמן רב עקב עיכובים בעיצוב ובייצור. אבל כעת, הן הגיעו שוב לארץ ובתחילת אוקטובר תתחדש אספקת הבובות לחנויות, ויגיעו גם המון דגמים חדשים מהקולקציה של 2021.

הירשמו לניוזלטר שלנו שמלא במבצעים שווים, הנחות ומאמרים מעולם הצעצועים וקבלו 10% הנחה לרכישה הבאה באתר

בואו לשחק איתנו

איזה כיף לנו. ניפגש בהמשך

bottom of page