top of page

רעיונות למתנות מסקרנות לילדים ולילדות

בשבוע שעבר ביקרה אותנו בחנות עדי מרגלית, המלווה משפחות ליצירת בית מונטסורי, ועלינו ללייב בנושא בחירת צעצועים. אם פיספסתן זו ההזדמנות לחזור ולהתעמק בתכנים שעלו בלייב ובהמלצות של עדי על צעצועים מסקרנים במיוחד.

קשה שלא להבחין בפער הגדול בין כמות הידע החדש שנקלט אצל ילדים לבין זה שנקלט אצלנו המבוגרים. מהרגע שתינוק ותינוקת חדשים מגיחים לאוויר העולם הם נמצאים בתהליך בלתי פוסק של למידה והתפעלות מהעולם שסביבם.

זה מתחיל בגירויים שנקלטים בעיניים ובאוזניים, ממשיך להנאה שבמישוש ובלעיסה, ובשלב מסוים מתגבש לכדי האפשרות לשאול על כל דבר ודבר – למה?


ובכן, אם מתחשק לך לנסות להדביק פערים, להיות בהיכון לכל שאלה, או פשוט לתת מתנה ממש שווה ליצור קטן אהוב וסקרן, הנה 7 רעיונות למתנות מסקרנות לילדים ולילדות שאפשר למצוא אצלנו ב״טומי ואניקה״:




בדיוק כמו שזה נשמע, ערכת המשחק מכילה בלוק עשוי מאבן חולית ואביזרי חפירה, והמטרה היא לחפור בבלוק ולמצוא את עצמות הדינוזאור המסתתרות בפנים. אחרי שנמצא את כל העצמות אפשר לבנות את השלד של הדינוזואור, ממש כמו פליאונטולוגים אמיתיים. החפירה אורכת זמן מה ולכן התוצאה הסופית איננה מיידית, אלא מתקדמים בכיוונה שלב אחר שלב, כך שהתהליך הוא העיקר ושלב הסופי מספק במיוחד.

הסדרה מגוונת מאוד ומכילה ערכות חפירה של חמישה מיני דינוזאורים, דינוזאור בתוך בֵּיצה, חפירת עצמות ממותה, ועוד. כמו כן, כל ערכה מכילה הסבר מרחיב ידע על דינוזאורים.




אם אתם הורים, ודאי כבר יש לכם בבית לפחות ספר אחד על גוף האדם, אחד הנושאים המרתקים ביותר עבור כל ילדה וילד. אבל לא בטוח שתכירו את המוצר הבא, מוצר שאנחנו מאוד אוהבות, מוצר ביבוא בלעדי שלנו שנמכר רק בטומי ואניקה. ערכת המשחק מכילה לוח מגנטי גדול, כרטיסיות, ומגנטים של האיברים השונים: השלד, האיברים הפנימיים והאיברים החיצוניים. הכרטיסיות מספקות הסבר על כל איבר ואיבר, והרכבת הלוח המגנטי מאפשרת הבנה רחבה של האופן שבו בנוי גופנו. על האריזה כתוב אמנם שהמשחק מומלץ לגיל 7–12, אבל מכיוון שלוח המשחק דינמי אפשר להתאימו גם לגילים צעירים יותר, בהשמטה של אלמנט כזה או אחר בהתאם לעניין של כל ילדה וילד.


ואם כבר גוף האדם, כדאי להזכיר את הפאזל הבא:



ערכת פאזל גוף האדם מכילה למעשה 4 פאזלים ברמות קושי שונות, שכל אחד מהם בגודל של מטר. הפאזל הראשון הוא פאזל דו צדדי של הגוף עצמו, עם דמויות של ילד וילדה (שכל אחד מהם בגודל של מטר, כן?). השני הוא פאזל 75 חלקים של איברים פנימיים, והשלישי הוא פאזל 100 חלקים של שלד שזוהר בחושך. לפאזלים מצורף גם פוסטר שמאפשר בדיקה ובקרה בעת הרכבת הפאזל, ואפשר להרכיב עליו בשלב ראשון, את הפאזל עצמו.

ההרכבה מתאימה לגיל 5+, אבל גם במקרה הזה אפשר כמובן להתחיל בגיל מוקדם יותר וליהנות מהרכבה משותפת.


ואם כבר פאזלים, אז תכירו גם את סדרת הפאזלים הזו:



פאזל של 35 חלקים, שמתאים לגיל 3–4 או בהתאם לקצב ולעניין האישיים של כל ילדה וילד. מעבר לאיכות של החלקים עצמם, מה שמייחד את הפאזל זה שהוא כולל משקפי תלת מימד, וכשמרכיבים את המשקפיים נחשפים איורים סודיים שמסתתרים בציור ואפשר לראות אותם רק בעזרת המשקפיים – טריק נהדר לריענון משחק ההרכבה המוכר.




בשנות השבעים נכחד הראם הלבן מן הטבע לחלוטין, והושב אליו כעבור כעשרים שנה בהתערבות האדם. הדורבנים הם מונוגמיים וחיים בזוגות קבועים. גם לך זה מחדש משהו?

קלפי המשחק ״חיות ארצנו״ מכילים מידע מעשיר ומתומצת על מיני החיות בארץ ישראל, על אזורי המחיה שלהן, ועוד.

הקלפים קשיחים ועטופים בלמינציה, כך שקשה מאוד לקפל או לקרוע אותם. תוך משחק הרביעיות המוכר והאהוב, הקלפים חושפים את סיפורם של מיני החיות, הציפורים והצמחים בארץ ישראל.

מתנה נהדרת לראשית קריאה והלאה.

עוד בסדרה: ״ציפורי ארצנו״ ו״פרחי ארצנו״ גם בעברית וגם באנגלית.



בסדרה שלושה ספרים משלושה תחומי עניין: כימיה, פיזיקה, וביולוגיה. כל ספר מלמד על הנשים פורצות הדרך בתחומו – מפורסמות יותר ופחות – אך כולן היו לאבני דרך בהיסטוריה של המדע.

הספר מסופר מנקודת מבטה של ילדה וכך הנושאים השונים מונגשים לגיל הצעיר. כמו כן מלבד הטקסט הסיפורי, בסופו של כל ספר ניתן למצוא מילון מונחים שמותאם גם הוא לצעירים.

אפשר לרכוש כל אחד מהספרים בנפרד, אבל אנחנו מוכרות אותם גם במארז – שלושת הספרים בשישים שקלים בלבד.



וזה רק על קצה המזלג.

החנות שלנו מכילה עוד כל כך הרבה צעצועים איכותיים שבחרנו בקפידה, שמתאימים למגוון רחב של גילים.

אפשר ליצור קשר ולהתייעץ עם הצוות המסור שלנו, אפשר גם להזמין עד הבית, אבל אנחנו הכי שמחות ומתרגשות כשבאים לבקר אותנו פנים אל פנים.

אז בואו, אנחנו מחכות לכן.

הירשמו לניוזלטר שלנו שמלא במבצעים שווים, הנחות ומאמרים מעולם הצעצועים וקבלו 10% הנחה לרכישה הבאה באתר

בואו לשחק איתנו

איזה כיף לנו. ניפגש בהמשך

bottom of page