top of page

הטיפים של אמא.אות איך לעודד את הילד/ה שלך לאהוב פאזלים

ביום שלישי הקרוב, 14.9.21, נערוך ברחבה שמחוץ לחנות בדוד המלך 1 בת״א אירוע החלפת פאזלים!


רגע לפני יום כיפור (שידוע גם בתור יום מועדף לחובבי וחובבות הפאזלים) אנחנו מזמינות אתכן להביא פאזלים שכבר סיימתן, כבר עשיתן, כבר מיציתן ולהחליף עם פאזל של מישהו אחר. ניתן להביא פאזלים לילדים ובעיקר ואף רצוי, עבורנו הגדולים. וכמובן שאנחנו מבטיחות להביא גם כמה פאזלים משלנו ולתת הנחות שוות על פאזלים בחנות.


הזמנו את יוכי וסיון מאמא אות לכתוב לנו מאמר ובו טיפים איך אפשר לגרום לילדים לשחק בפאזלים ולהנות מהם.




יוכי וסיון הן מדריכות הורים, מומחיות לאבחון וטיפול בלקויות למידה, מרצות בבי"ס לחינוך במכללה למנהל, במסלול החינוך המיוחד והגיל הרך ואף שייכות לסגל ההכשרה במגמה לתואר שני, באבחון וטיפול לקויות למידה באונ' בר אילן.

היתרונות של משחקי פאזל


כשהורים מספרים לנו שהילד שלהם נמנע או לא מתלהב להרכיב פאזל ושואלים אותנו אם אפשר לוותר ולשחק במשחקים אחרים, אז דווקא על פאזלים קשה לנו להגיד שאפשר לוותר.


אל תבינו לא נכון, אנחנו הכי בעד ללכת עם הרצונות ותחומי העניין של הילד, אבל פשוט אין משחק שעובד על כל כך הרבה מיומנות כמו הפאזל!


הוא מאתגר את טווח הקשב והריכוז, משכלל את התפקודים הניהוליים, משפר את התפיסה החזותית ועוד לא דיברנו על ההזדמנות שיש בכל פאזל לחשיפה לאוצר מילים וידע עולם חדש! בקיצור, פשוט משחק שאי אפשר לוותר עליו!


אז מה אפשר לעשות כדי לעודד את הילד/ה שלך להרכיב פאזלים? הנה חמשת הטיפים שלנו:

פאזל דינוזאורים, טומי ואניקה חנות צעצועים בתל אביב.

1. תאפשרו בחירה ותבחרו פאזל ביחד

עצם הבחירה של הילד בפאזל שהוא רוצה להרכיב כבר נותנת לו מוטיבציה ודרייב לגשת למשימה. לכו ביחד לחנות או תבחרו ביחד און ליין. תשתפו את הילד בבחירה ותציעו לו פאזלים עם דמויות או סיפורים שהוא אוהב - הרבה פעמים זה כבר יעשה את ההבדל.


2. תבחרו פאזל שמתאים ליכולת של הילד שלכם

תחשבו כמה חלקים מתאימים לילד שלכם כרגע, תנו לו להתאמן ולהשתפר ותגדילו את כמות החלקים בצורה הדרגתית. תזכרו, עדיף להתחיל מכמות חלקים קטנה יותר, לצבור חוויות הצלחה ולהעצים את תחושת המסוגלות ורק אז להגדיל את כמות החלקים.

פאזל לגילאי 3 גן חיות. טומי ואניקה, חנות צעצועים.

3. תבחרו זמן שמאפשר ריכוז

זוכרות שאמרנו שפאזל הוא משחק שמשכלל הרבה מיומנויות? בדיוק בגלל זה הוא דורש מאיתנו הרבה ריכוז, קשב ומאמץ. לכן, בחרו זמן במהלך היום שהילד שלכם מרוכז ותגישו לו את הפאזל בסביבה רגועה ונקייה מזוללי קשב. טיפ מאיתנו - תנסו להרכיב את הפאזל ליד שולחן, על הרבה ילדים זה מקל.


4. תתפסו הצלחות ותאפשרו לו להתאמן

הרכבתם את הפאזל ביחד פעם או פעמיים? תאפשרו לילדכם להמשיך להתאמן ותשאירו את הפאזל בקרבת מקום כדי שהוא יוכל לגשת לבד ולהרכיב. בכל פעם שהוא ירכיב את הפאזל הוא ישתפר ויבצע את המשימה בקלות רבה יותר. כך גם תחושת המסוגלות תגדל וגם האהבה לפאזלים.

פאזל 36 חלקים הגינה. טומי ואניקה, חנות צעצועים פתוחה בבת.

5. הדדיות!

אחד מהעקרונות החשובים ביותר כדי להיות מתווכים משמעותיים עבור הילדים שלנו. תרכיבו את הפאזל ביחד עם ילדכם ואל תכנסו לתפקיד של "אתה מרכיב ואני כאן מפקח". תשבו קרוב לידו, תחפשו ביחד את החלקים, תרכיבו ביחד, תבקשו את עזרתו. ואם הוא קם באמצע? פשוט תמשיכו להרכיב לבד, סיכוי גדול שהוא יחזור בחזרה כשיראה שאתם מתמידים וממשיכים להרכיב.


זהו, כל מה שנשאר לכם עכשיו זה לבחור ביחד פאזל ולגשת לעבודה, הרכבה נעימה!


הפאזלים נמצאים גם באפליקציית וולט.


מוזמנות להיכנס להיילייטס על הפאזלים באינסטגרם שלנו.


הירשמו לניוזלטר שלנו שמלא במבצעים שווים, הנחות ומאמרים מעולם הצעצועים וקבלו 10% הנחה לרכישה הבאה באתר

בואו לשחק איתנו

איזה כיף לנו. ניפגש בהמשך

bottom of page