החנות שלנו, חרטה על דגלה, בנוסף לערכים נוספים שחשוב לנו לקדם, לעסוק ביצירת שוויון מגדרי בתחום הצעצועים. אנחנו מנסות לקדם זאת החל בבחירת שם החנות, הלוגו שלה, המיתוג ובחירת הצבעים, וגם בעיצוב החנות ושטחי המדף שלה, בהכשרת הצוות למכירות שאינן מוטות מגדר וכמובן, בבחירת המוצרים הנמכרים בה ובעיקר בבחירת הבובות הנמכרות בה.
חמוטל ברקן, בעלת הרשת, מספרת: נולדתי וגדלתי בישראל, ובשנות ה-80 הייתי מוקפת מכל עבר בבובות הברבי הבלונדיניות של אחותי ושל חברותי... חיפשתי בהן את זו שתדמה לי (שיער כהה ומתולתל ועיניים כהות), את זו שאוכל להזדהות איתה, את זו שתהיה הגיבורה שלי, את זו שאוכל להפוך לחברתי ולגלות לה את כל הסודות ולא מצאתי. חיפשתי וחיפשתי עד שהתייאשתי...
ועכשיו, כשיש לי את האפשרות לבחור איזה בובות אמכור בחנות אני בוחנת אותן בעיני הילדה שלי, ילדה בת 10 (עם מודעות מגדרית שכנראה החלה להתפתח כבר אז) שמחפשת בובה לאהוב ולא מוצאת. ילדה שתוהה, לאן נעלמה הבובה שלי?...
לאן נעלמה הבובה שלי?
בובה עשויה להיות צעצוע מכונן בחייהם של ילדים וילדות. בובה היא חבר/ה קרוב/ה, היא מקור לנחמה ולהזדהות ומבוגרים רבים זוכרים גם בבגרותם את הבובה שליוותה אותם בילדותם ולכן קבעתי לעצמי כמה כללים עקרוניים בבחירת הבובות שאמכור בחנות.
בראש ובראשונה, הבובות הנמכרות אצלנו יהיו ללא הפרעת אכילה (אלפי מילים כבר נכתבו על השפעתה ההרסנית של ברבי על דימוי הגוף של ילדות צעירות). בנוסף, הבובות אצלנו אינן מאופרות, ויש לנו בובות עם מגוון רחב של גוון עור, גוון וסוג שיער וגוון עיניים.
לבובות יש כף רגל שטוחה והן עומדות בעצמן באופן יציב (ברבי ובראץ מייצרות עד היום דגמי בובות שכף רגלן מותאמת לנעלי עקב בלבד) והבובות מעודדות מגוון רחב של תחומי עיסוק (לברביות שהכרתי כילדה היו אך ורק סטים של בגדים להחלפה ולא דבר מעבר לכך).
אמנם ״ברבי״ ו״בראץ״ ממשיכים להיות גם כיום המותגים השולטים בשוק הבובות העולמי אולם לשמחתי, ישנן גם אלטרנטיבות והן ראויות ביותר!
Be bold, be brave, be you
בחנות נמכרים 2 מותגי בובות עיקריים: OUR GENERATION ו-Lottie.
לוטי (מותג אנגלי) מעוצבת אנטומית כילדה בת 9, איננה מאופרת, כף רגלה שטוחה וכל פריטי הלבוש שלה והאביזרים הנלווים הינם כשל ילדה. המגוון אדיר: צלמת טבע, אקטיביסטית, חוקרת מאובנים, חוקרת כוכבים, בלרינה, מלכת השלג, ילדת החורף ועוד ועוד...
והבונוס- בראש המותג עומדת אשה, הסלוגן הוא: be bold, be brave, be you וסרטוני היו טיוב של המותג פשוט נפלאים!
וכך גם OUR GENRATION (מותג קנדי) עם הבובה הטייסת, הבנאית, גולשת הגלים, הוטרינרית, השפית, הרקדנית, הצוללנית, ועוד ועוד... והאביזרים, סט בגדי הכדורגל, סט בגדי הרכיבה, סט שמלת המלמלה, סט הקמפינג ועוד ועוד...
והבונוס- החברה תורמת אחוז מסוים מהרווחים להעצמת נערות בעולם השלישי, בעיקר בתחומי חינוך ובגב האריזות (העשויות מנייר ממוחזר) ניתן למצוא תיעוד לפרוייקטים נפלאים שכאלה בהם החברה לקחה חלק.
אני שמחה וגאה למכור בובות המאפשרות לילדות ולילדים המשחקים איתן לראות ייצוגים רבים ומגוונים של דמויות נשיות. דמויות חזקות, מובילות, עושות ויוצרות.
דמויות כפי שאנחנו במציאות!
Comments